q/a

Kan inte du berätta lite hur det är att vara lärare? Är det något du kan tänka dig att utbilda dig till? :)
 

Först och främst måste jag säga att det är väldigt kul. Det är extremt annorlunda och speciellt att vara på min skola där jag själv gick för några år sedan men att vara där som lärare liksom. Sedan tycker jag att det är ganska svårt. Eller, jag vet ju själv hur man är mot vikarier. Svårast av allt är det att ha ämnen som jag inte kan, typ som franska idag eller no och matte som inte riktigt är min grej. Idag till exempel när jag hade franska var dom fett stökiga och gjorde lite som dom ville, pratade med varandra och om helt andra saker. Då frågade jag dom när lektionen var slut om dom tyckte att dom hade skött sig bra under lektionen och dom svarade nej. När jag frågade varför svarade dom "för att vi har vikarie". Då sa jag till dom att det inte är okej att bete sig som dom hade gjort bara för att jag är vikarie, samtidigt som jag förstår varför för att jag själv var likadan. Men dom sa i alla fall förlåt.. Hehe.
Jag tror inte att jag skulle vilja läsa till lärare. Det är väldigt roligt men jag tror inte riktigt att det är min grej ändå. Fast vem vet haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0