helgen + lite vardag

måste ju först och främst säga att jag hade en riktig pangkväll i lördags. förade hos vera med henne o tede, snackade om allt mellan himmel och jord och blev lite väl runda om fötterna under tiden. drog till flygarns, träffade massa härligt folk som alltid där. vidare till peacock o sist hamnade vi på excet. hittade en kär vän nånstans på vägen som jag inte har träffat på jättelänge också, så han lämnade sina friends o hängde på oss istället. så jävla roligt! vet inte om man kan ha en tråkig kväll på excet. jag har i alla fall aldrig haft det haha!
 
jobba i söndags var inte kul. alls. blåste 0,87 innan jag skulle åka dit. nu kan jag nästan skratta åt det men asså det var för jävligt. efter jobbet åkte jag hem, bytte kläder och fräschade upp mig så gott det gick för att sedan åka till scandinavium och möta upp min älskling och gå på hockey. det var mys! började må bättre efter halva matchen, typ klockan 18 så det blev jättebra hehe.
igår jobbade jag på ebba och gör hela veckan. hade dock bara två lektioner igår, så jag var hemma hos alex innan klockan var 11 på morgonen. kröp ner i hans säng så myste vi i nåra timmar innan han var tvungen att åka till jobbet. på kvällen åkte jag till stallet men vi han inte rida i mer än en kvart innan en jätteobehaglig olycka hände i vår grupp. en häst fick ett litet fnatt och började bocka/sparka/stegra så tjejen flög av och fick kraftig hjärnskakning och jätteont i nacken och ryggen. det var bara att sitta av och ta ut hästarna och vänta på att ambulansen skulle komma... riktigt riktigt obehagligt. note to self: skaffa en säkerhetsväst
 
idag har jag jobbat på ebba hela dagen. har haft en fullspäckad dag med franska, engelska och till och med matte. hade en söt liten femma i matte och vi räknade bråk så det gick bra haha! efter skolan åkte jag hem o bytte om så kom pappa och hämtade mig och vi åkte till gymmet.
nu har jag käkat pannkaksmiddag och är proppmätt! fan vilket långt inlägg... aja whatever. puss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0