barrafina

Aaaa men detta stället. Först och främst måste jag börja med att rekommendera ALLA som åker till London att äta här. Stället ligger på Frith Street i Soho, det är ganska litet men inte så jättesvårt att hitta. Restaurangen är även med i Michelin guide så när jag säger att det är en av världens bästa tapasrestauranger så är det inte för att jag tycker det utan för att den faktiskt är det.
 
Vi gick dit först i lördags kväll för att kolla om vi kunde käka där, då var klockan åtta och dom sa att vi gärna kunde få ett bord. Om tre timmar. Haha.. Men så sa han att om vi kommer en halvtimma innan dom öppnar dagen efter skulle det nog gå att få bord direkt så vi gjorde det. Det var alltså kö utanför en halvtimma innan dom öppnade och vi snackade med en kille som sa så att det är så varje dag men på vardagar kan man köa i minst en timma för att få bord till lunch. Ingen kan ringa och boka bord heller, det är rätt härligt.
 
Det är ganska litet och det finns inga bord, man sitter runt bardisken och kockarna står en meter framför en och lagar maten och lägger upp på tallrikar. Man sitter och njuter av alla dofter, färska örter och kryddor och råvaror. En kock stod och skar upp skinka från djuret precis framför oss och bara la upp på en tallrik. Så fantastiskt härligt. Vi beställde in en tonfisktartar som jag inte vet hur jag ska kunna leva utan. Eller frågan är typ hur jag nånsin ska kunna äta tapas igen... Vi tog in en charkbricka, vitlök- och chilimarinerade gambas, kokt bläckfisk med kapris, stekta minipaprikor med salt och en helt sjukt god chorizo. Vi var dock tvungna att ta in en till tonfisktartar för det var seriöst det bästa jag nånsin ätit. All denna maten är så god att ni inte förstår. Ni MÅSTE äta där. Hade jag haft råd hade jag flugit över oss till London varje helg så att vi hade kunnat äta här. Jag sitter typ och dreglar nu..... Vinet var fantastiskt gott. Till chorizon beställde vi in varsin öl och den smakade godare än vatten när man har tränat.
 
Jag tyckte det var gott på Pinchos. Jag känner mig förstörd och undrar om jag nånsin kommr kunna äta tapas igen, typ. Herregud, detta är verkligen det bästa av det bästa.
 
 
 
 
 
 
THIS! Hrregud jag kan knappt kolla på det. Detta ser kanske inte så gott ut men jag finner inga ord för hur fint denna gifte sig i munnen tillsammans med avokadokrämen och vinet. Mina smaklökar dansade som när droppet i en houselåt kommer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0