the big love

finns den ?
jag tror inte det.
igen, ni har hört det förut.
men jag tror att folk faller för idealet typ.
vi växer upp med en bild om hur det är att bli stor,
att man ska bli kär i någon,
gifta sig, skaffa barn, bo i ett hus med familjen,
ha ett bra jobb o åka på fina resor o blablabla.
alltså det är ju så mångas liv ser ut och blir,
men jag tror liksom inte på sånt.
alla kärleksfilmer slutar ju alltid lyckligt,
tjejen får höra dom där orden hon har väntat på,
dom kysser varandra o lever lyckliga i alla sina dagar.
det är ju fint.
men det händer ju inte, haha.
man ser på filmer o lyssnar på fina låtar o tänker:
om någon sa så till mig o blablabla.
aa fast ...
man vill så gärna höra orden, att det är dom man faller för.
shit jag vet hur det är,
kanske inte med stora kärleken,
men jag vet ju själv vad jag ville höra för ord.
sure, han kanske menade vad han sa.
fast det tror jag inte.
men jag trodde på det då, o se hur det gick.
alltså jag är inte bitter,
men man vill ju så gärna höra orden att man tror på dom när man hör dom.
man faller för dom.
-
jag tror på kärlek, visst det gör jag.
men inte äkta kärlek för alltid.
otrohet varar längst.
äkta kärlek för alltid finns inte.
hitta sin soulmate ? haha.
hahaha.
nej jag ska inte vara sån nu,
men jag tror verkligen inte på sånt.
kärlek finns, men inte för alltid.
man faller för idealet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför är du så bitter angående kärlek? vad har du varit med om egentligen och varför tycker du som du gör? du verkar bara vara olyckligt kär....

2011-10-24 @ 20:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0