h a n d b o l l

nu är det typ nästan exakt ett år sedan jag slutade i handboll.
o lite mer än ett halvår sedan som jag började igen.

jag slutade för att jag var riktigt trött på det.
trött på träningarna, på tränarna, på allt som hade med det att göra.
när jag var o kollade på partille cup i somras saknade jag det.
jag var med mitt lag i heid o spelade i åhus, o jag saknade det ännu mer.
jag funderade på att börja igen, men tänkte på allt som fått mig att sluta.

skolan började o emelie snackade om att starta ett breddlag.
i önnered då. chansen att få spela handboll igen, lite mer oseriöst kom liksom upp.
o fan vad kul det var. är.
vi är liksom bredden, ett oseriöst lag med skönaste personerna.
vi har alltid så jävla kul, även fast det alltid går dåligt för oss.
vi har potential att bli bra, men vi har inte tagit tag i det.
när vi inte har tränat sen novemberlovet typ, o inte har nån tränare går det rätt dåligt.
det säger sig självt. o vi har heller inte konditionen för att orka.
vi borde vara typ 2-3 spelare till. det hade varit perfekt.
personer som ställer upp för laget, kommer på träningarna o ställer upp på match.
helst med handbollserfarenhet, för vi vill ju faktiskt vinna lite också.
men under hela hösten har det varit vissa personer som tagit mer ansvar än andra.
vissa som har sett till att vi fått ihop ett lag till matcherna o verkligen lagt ner  tid på bredden.
det är typ vi som är kvar nu o egentligen räcker det med oss, men det är jobbigt ändå.
om vi har någon skadad eller sjuk så håller det inte.

vi hade krismöte, eftersom vi inte vet vilka som ens är kvar i laget.
vi pratade om prag, att åka till prag o spela handboll.
en skitrolig cup i en sjukt rolig stad. sköna personer, skön stad + handboll.
kan inte bli bättre. (fast jo det kan det ju, haha)
då är frågan, ska man forstätta kämpa hela våren, börja träna mer o fortsätta komma till alla matcher, eller ska man hoppa av det ?
om man väljer det senare alternativet förstör man typ för dom som är kvar.
väljer man det första så förstör man lite för sig själv.

jag vill inte sluta med handboll, så jag har ett alternativ:
att gå tillbaka till heid, träna en gång i veckan o spela match när jag kan.
om jag inte kan komma på en träning eller en match förstör jag inte för laget,
det kommer nämligen finnas typ 10 andra som kan ta min plats.
det var så jag ville att det skulle vara med bredden, men så är det ju inte.

det var sån jävla ångest på att spela i heidhallen idag.
ångest för att det är min hemmaplan, o jag var bortalag.
jag saknar heid, jag saknar mitt gamla lag.
jag älskar bredden, vi har så jävla kul...

fan, jag vet itne vad jag ska göra ...
åka till prag med bredden (som faktiskt ger mig lite ångest)
eller gå tillbaka till heid o spela handboll by my own rules ?
sån jävla beslutsångest





Kommentarer
Postat av: Emelie

Fortsätt fram till Prag sen här du vad du vill gumman!!!!

2011-01-16 @ 20:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0