glömde en sak

kanske det mest avgörande för hemresan
vi stannade i natt, typ vid 12 på nåt rastställe.
jag o elin gick ut o tog en cigg o gick på toa o så.
står o skämtar lite om vad som skulle hända om bussen åkte.
elin säger: vi har ju i alla fall det nyttigaste med oss
nyttigaste ? hon menade viktigaste.
whatever, det spelar ingen roll.
två sekunder senare kör busshelvetet.
utan mig och elin.

jag fick panik.
elin fick panik.
jag hade ingen telefon,
skrek till elin att ringa min som satt i bergsprängaren.
hon hade inte +46.
jag säger att dom inte kan åka utan att räkna.
vi ser bussen stanna typ 10 cm från utfarten.
jag börjar springa.
elin haltar.
vi kom på. o vi skakade.

yäpp that's it. kul ifall vi hade stått kvar där.
med det nyttigaste o alla äckliga lastbilschaffisar.
mår dåligt av tanken....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0