söndag 12/12

hej !

nu vare ett tag sen här .. med anledning.
i fredagskväll fick jag kramp i magen.
trodde att det skulle gå över, så jag tänkte gå o lägga mig.
när jag tvättat bort mitt smink kunde jag inte räta ut kroppen.
fick så jävla ont i magen.
skrek på mamma, o hon fick komma o hjälpa mig att stå upp.
hon bar mig sedan till sängen o där låg jag.
skakade för att det gjorde så ont, det var helt sjukt.
kunde inte röra mitt högra ben, det gjorde så ont.

vi åkte till akuten o där låg jag mellan 12-4.
4 fick jag ett rum på akuten, vid 5 kom en läkare.
sa att jag skulle till gynakuten.
fick smärtstillande o kördes dit i min säng vid 6.
gjorde en undersökning, sov från 6-9.
fler blodprov, stick i armen, undersökningar.
fick ett rum där. försökte sova, hade jätteont.
röntgades, det visade sig några timmar senare att det inte var fel på blindtarmen.

fick besked om at jag inte fick åka hem.
felli o frey kom till mig. hade med sig lussebullar.
jag fick inte äta, hade inte ätit på 24 timmar då.
låg i min säng o myste oss en stund, sen kom lisa också.
o sen kom andrea.
jag fick börja äta, o det var så gott !
felli o frey köpte godis o cola o lussebullar åt mig.
vid 10 kom en sköterska in o sa att dom va tvugna att gå.

nanade där själv i natt. lite scary, men jag va trött o sov.
imorse gjordes fler undersökningar o sen fick jag ligga på mitt rum.
hade riktigt jävla tråkigt.
frida kom med kladdkaka o myste i min säng.
fick äntligen äta lite till.

ringde på sköterskan o hon sa att jag fick åka hem.
mamsen kom o hämtade mig o jag va hemma vid 4.
sa att jag mådde bättre, men har fortfarande rätt ont..
ville bara hem.

för jag har fått min bebis idag !
nu ligger hon o nanar i mitt knä o har gjort det i en timma.
hon är så söt. så gossi. så lekfull.

ska försöka sova snart. har ont.
ingen skola imorgon.

tack alla söta för sms, telefonsamtal o sällskap på sjukhuset !
ni är guld värda !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0