sjuka dagar ! haha

sen i onsdags kväll har det hänt jättemycket.
helt sjukt. detta inlägget kommer bli långt ..

vaknar på torsdag morgon kl 7.26
hör att någon gråter utomhus. undrar varför.
kan inte bry mig. vill ha min sista halvtimmas sömn.
hör att victors dörr öppnas. undrar varför.
han ska ju gå upp kl 8, o jag 7.57. han kanske skulle på toa.
vad som känns som en lång stund senare kommer victor in o petar på mig.
säger att det kanske är bäst om jag kommer.
blir arg för att han väcker mig. kl är 7.32. jag vill sova.
mamma kommer in i mitt rum. hon gråter jättemycket.
min första tanke är: shit, mormor har dött.
jag är helt virrig i och med att jag precis har vaknat.
fattar ingenting. sen säger mamma att selma är död.
att hon har blivit överkörd. fattade ingenting.
sen ser jag att mammas tröja är helt blodig typ.
så säger mamma att hon ligger där ute. att jag kanske vill säga hejdå.
satt där ute hos selma ett tag. det kändes så overkligt.
min lilla bebis. min selma. min älskade bebis.
vi satt där allihop o grät en stund. sen gick vi in. satte mig på min säng.
satt där o kollade i typ 30 min.

fick 20 minuter på mig att klä på mig o fixa mig.
satte på mig en mysig tröja o orkade inte sminka mig.
kul när jag kommer till skolan o inser att vi har student card-fotografering.
tänker att whatever, det är bara student cardet. big deal liksom.
nä. det var inte bara student cardet. det är det enskilda skolfotot också.
askul. verkligen. ååh vilken underbar dag !
efter skolan drog vi in till stan nåra i klassen. va där en stund.
gjorde itne så mycket. drog hem. pappa hämtade mig vid ica.
minns inte så mycket mer av den dagen ..


fredag. det kändes som att det skulle kunna bli en bra dag.
skulle träffa mina tjejer senare. nrj in the park. fredag. mm.
på väg till bussen. så kommer min na granne, holländarn ni vet ?
frågar vart jag ska. om jag vill ha skjuts. han hade ändå inget bättre för sig.
sen frågar han om jag jobbar. ja ba nä ska till skolan.
han ba aha, sista året på college ? ja ba nää första i high school.
då frågade han hur gammal jag va. ja svarade 16.
då sa han, shit, i thought you were like 20 or something.
haha, det va lite kul. sen frågar han om jag alltså är yngre än victor.
då svarade jag ja. då sa han shit igen o skakade på huvudet.
hahaha. askul. o så fick jag ju skjuts till bussen.
början på en bra dag helt enkelt.

kommer till skolan. mattediagnos första lektionen.
kändes väl sådär. men whatever, det va inte betygsgrundande ändå :D hähä.
rätt chill dag i skolan. hade info o layout me görel sista.
hahaha asså hon heter görel. fattar ni ? det är sjukt.
smsade elin, hon slutade samtidigt som mig så vi gick in till stan me gustav o johan.
felli ringer. säger att vi måste åka till torget om vi skulle ha krök.
så då lämnar jag gustav elin o johan o möter upp felli.
tar sjuan. cass, freija, amie o sara hoppar på den i vasa.
åker till torget. träffar fredrik. chillar på pressbyrån, hähä.
cass, sara, felli drar hem. jag amie o freijs drar till eh.
försöker planera lite hur vi skulle göra me nrj. vädret va ju sådär.
kl kvart över 5 tog vi bussen till freija. fixade oss lite. började lite.
blev sur på malin, blev sur på hets.
tog halv 7bussen från näset igen. åkte mot stan.
freija hoppade av på lilla torget. vi åkte till korsvägen. liseberg.
nrj in the park. lite ovärt. på väg ut blev det bråk.
skrek på äckelsiri. massa mer bråk utanför. jättekaos.
va häääär uppe o hade svårt att lugna ner mig, hehe.
åkte till kungsport. mötte upp freija o edström. pratade me andrea.
kissade på condeco. poliser knuffade iväg oss.
sirener, ambulanser, poliser överallt. tappade min spegel.
fick panik. ajg tror att jag kommer dö. på riktigt.
sirener, ambulans o krossad röd spegel. på allvar. inte kul.

det tog aslång tid hem. oflyt med bussarna.
när vi kom till näsbo o skulle av ville vi ha donken.
så jag o freija satt kvar. åkte till donken.
veva eva. drog en milkshake. cepa lite, as usual.
ringde verra. han kom o hämta oss. mmm.
vi va lite hetsiga igår, jag o freija. lite elaka, så.
haha. det är underbart.

imorse vaknade jag 12. orkade inte va vaken.
sov lite till. käkade frukost vid halv 2. mm.
jag o freijfuck har bokat biljetter till toy story 3D ikväll.
in case of att det inte händer nåt annat. rätt chill.
rätt ochill med detta långa inlägget också.
hähä. jag har inte tvingat någon att läsa. jag skriver för mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0