för exakt ett år sedan

jag känner att jag bara måste skriva detta, haha.
jag har ju trots allt lösenord på min blogg nu ..

aa. 1 augusti. tjabo o camilla skulle gifta sig på marstrand.
mina o felicias föräldrar skulle dit, så vi bestämde oss för att ha middag.
så vi fixade mat o dricka o allt o hade middag här hos mig.
allt va jättelyckat, bara att felicia drack lite mer än vad hon skulle.
felicia, bli inte sur nu hahah men vi sa att vi skulle ta det lugnt !
aa, vi va ganska många tjejer här o käkade o hade det jättetrevligt.
edström hade fest, så vi skulle dra dit senare.

några som inte ville följa med oss vidare drog hemåt, andra mot edström.
jag o felli o några stannade lite hos mig o skulle städa lite o så innan.
felicia mår iinte bra. när vi ska åka ligger hon utanför mitt garage.
hon säger att hon vill gå in o sova, men vi sätter henne bakom wilma på en moppe.
vi tar två moppar dit o det går rätt bra.

när vi kommer till edström äre lite smått kaosigt där.
folk står på balkongen o hetsar folk som står där nere utanför.
alla får inte komma in osv .. det blev typ lite krig, haha.

vi gick in o va där ett tag. hade som vanligt trevligt o det va massa skönt folk där.
dom gamla vanliga liksom, inget konstigt. jättekul !
nånting händer o en skåpbil kör förbi. det hoppar ut två killar som springer till garaget.
där står typ en crossmoppe eller nåt som dom försöker ta.
det går ut några killar o någon blir nedslagen o så. verkligen kaos.
vi står på balkongen o ser allt, o alla skriker: ring polisen, ring polisen !
någon gör det men killarna tar moppen o kör iväg.
minns inte vad klockan var, men camilla, amie o felicia kommer till mig.
dom frågar om jag kan köra en moppe hem till amie, eftersom dom e tre.
visst kan jag göra det.

när vi går ut på uppfarten kommer en polisbil dit.
vi hälsar på dom, pratar lite o sedan leder vi mopparna upp för backen.
sätter oss på dom o rullar ner för nästa backe.
kör in på en gångbana o startar o kör. vågar inte köra över sands, för där satt några.
tar vägen. felicia är aspackad. amie kör. hon är 14. inget moppekörkort.
jag skjutsar camilla, som inte har hjälm. amie har inte heller hjälm.
meant to be fail ? i guess so.

vi kör på vägen, jag o camilla först. hör camilla skrika: POLISEN KOMMER !
jag fortsätter köra. får panik o vet inte vad jag ska göra.
kör hem till amie. in på hennes uppfart. camilla frågar: ska vi springa ?
utanför amies uppfart står polisbilen med blåljuset på.
amie o felicia sitter på gatan o gråter. allt är verkligen kaos.
har aldrig skakat så mycket. polisen frågar mig: hade ni hjälm? ja ba aaa.

på något sätt kommer alladin o joakim karlsson dit.
jocke snackar med polisen. amie som hade druckit en del ska blåsa.
panik. klumpen i magen. ångest. hon blåser. inget utslag.
poliserna diskuterar tyst, o inser att det är fel på apparaten.
men eftersom dom inte har någon annan, så slipper hon rattfyllegrejet.
dom ska få böter för att ha kört utan hjälm, men jocke tjatar oss ur det.

vetefan vad som hände sen asså. var helt .. haha vet inte, det var läskigt.
jocke kör min moppe tillbaka till edström, jag åker med alladin.
faran va över ...

haha. skrev allt detta förra året också, men fick ta bort det.
ungefär en vecka senare frågar mina föräldrar mig i bilen:
blev amie tagen av polisen i helgen ?
haha nä inte direkt. dom ba snacka med oss.

amies föräldrar har fortfarande inte fått reda på nåt ..
det är riktigt roligt. jättemånga vet om det. hahahh . askul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0